fredag 23. mars 2012

John Deere Lue med oppskrift

Legg opp 60 m på p 5 med viking alpakka superfine. strikk 4 cm grønn glattstrikk, skifte til gul 1 omg vrang, skrifte til grønn, rett 4 cm igjen (dette ble bretten)1 omg til og du begynner på mønsteret som jeg bare har sett på pcn etter .. legger ut link http://maskesprell.blogspot.com/2011/09/bestillings-genser.html. lagre bildet og som inn og fell av luen når figuren er slutt:)

Fell av slik:

ta 60-12 og dele på 60, da får du 8. Første omg strikkes to sammen, 8 rett to sammen 8 rett osv omg ut. en runde uten felling, neste omg 2 sammen, 7 rett, to sammen osv. en omg uten fellling og en mindre hele siden. når du er kommet ned på 4 i mellom bytter du til sokkepinner og feller av på hver omg.

Lykke til:) Har du blogg eller lignende så legg en link til lua mi er du snill:) Og legg igjen linken din her så kan jeg titte på ditt resultat:)

I dag er det hello kitty lue på gang til lillesøstra til min sønn ( ikke min datter) :)

Og i løpet av helgen vurderer jeg stert å strikke noen ølvotter:) Kan de strikkes i naturgarn? Noen som vet??

Ingen kommentarer: